Regulamin serwisu internetowego pcmarket.com.pl .
§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
- Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 kodeksu cywilnego),
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin – niniejszy regulamin,
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem www.pcmarket.com.pl
- Sprzedawca – Serwis internetowy 'Piotr o PC-MARKET’ reprezentowany jest przez Pana Piotra Czerskiego, prowadzącego działalność nierejestrowaną w ramach której prowadzi sprzedaż produktów i treści cyfrowych i elektronicznych za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem internetowym: https://www.pcmarket.com.pl. Kontakt do sprzedawcy: adres e-mail: piotropcmarket@gmail.com
§ 2
Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów elektronicznych i/lub produktów cyfrowych, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną zgodnie z §3 Regulaminu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Wymagania techniczne konieczne do udziału w e-spotkaniu/e-prezentacji/webinarze: komputer stacjonarny lub przenośny z działającymi głośnikami oraz aktywnym mikrofonem do prowadzenia komunikacji zdalnej lub inne urządzenie np. tablet lub smartfon pozwalające na udział w e-spotkaniu. Urządzenia muszą posiadać dostęp do sieci internetowej.
- Do korzystania z przesyłanych plików cyfrowych (e-poradników i e-booków) wymagane jest posiadanie przez kupującego oprogramowania i/lub aplikacji pozwalającej na otwarcie wybranego typu pliku na swoim urządzeniu (np. plik typu PDF). Jeżeli na korzystanie z programu pozwalającego otworzyć Kupującemu przesłany plik cyfrowy konieczne jest posiadanie licencji, Kupujący jest zobligowany do jej zakupu u jej autora lub dystrybutora i przestrzegania prawa międzynarodowego dotyczącego korzystania z licencji oprogramowania i przestrzegania prawa własności intelektualnej. Wszelkie obowiązki dotyczące korzystania z zewnętrznych programów i aplikacji leżą po stronie Kupującego.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Sklepie lub na stronach serwisu www.pcmarket.com.pl.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto.
- Każdy Konsument i każdy Kupujący wysyłając wiadomość poprzez formularz kontaktowy Sprzedawcy na stronie www.pcmarket.com.pl/kontakt lub jakikolwiek inny formularz umieszczony w domenie www.pcmarket.com.pl lub domenie sklepu Piotr o PCM (naffy.io), jak również wysyłając wiadomość na adres e-mail piotropcmarket@gmail.com lub jakikolwiek adres e-mail umieszczony w domenie pcmarket.com.pl wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych typu: adresu e-mail i/lub numer telefonu przez operatora serwisu www.pcmarket.com.pl w celach marketingowych, w tym także w celu marketingu bezpośredniego.
- Każdy Konsument i każdy Kupujący wypełniając i wysyłając formularz do rezerwacji spotkań oraz e-spotkań organizowanych przez Sprzedawcę i/lub formularz do rezerwacji i zakupu spotkań i e-spotkań organizowanych przez Sprzedawcę przez wybraną przez Sprzedawcę platformę (np. naffy.io), wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych typu: adresu e-mail i/lub numer telefonu przez operatora serwisu www.pcmarket.com.pl w celach marketingowych, w tym także w celu marketingu bezpośredniego.
- Wszelkie treści, materiały oraz elementy graficzne umieszczone w oferowanych produktach i treściach cyfrowych są własnością Sprzedawcy i/lub podmiotów z którymi Sprzedawca współpracuje. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za różnice graficzne elementów użytych w screenach do zaprezentowania przykładów ich wykorzystania w stosunku do wersji graficznych użytkowników oprogramowania i/lub twórców oprogramowania (zwłaszcza wynikających ze zmian w oprogramowaniu lub zmian jego wersji).
- Nagrywanie, kopiowanie lub powielanie fragmentów lub całości zakupionych lub udostępnionych przez Sprzedawcę produktów i treści cyfrowych bez uzyskania pisemnej zgody Sprzedawcy jest zabronione.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań aby prezentowane i publikowane w produktach i treściach cyfrowych i elektronicznych treści były przygotowane rzetelnie, zweryfikowane i pomocne, jednakże nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki ich stosowania oraz skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści. Sprzedawca nie bierze odpowiedzialności za decyzje podjęte pod wpływem informacji zawartych w ww. produktach i treściach cyfrowych i elektronicznych.
§ 3
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na umożliwieniu Kupującemu zawarcia ze Sprzedawcą umowy o dostarczenie i/lub udostępnieniu treści cyfrowych w postaci produktów elektronicznych dostępnych w Sklepie. Zawarcie umowy możliwe jest po założeniu konta użytkownika w Sklepie. Procedura zawarcia umowy opisana jest szczegółowo w §5 Regulaminu.
- Usługi świadczone są na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy o dostarczenie treści cyfrowych zawierane za pośrednictwem Sklepu.
- Sprzedawca dostarcza Klientowi jedynie treści cyfrowe w postaci produktów elektronicznych i/lub produktów cyfrowych dostępnych w Sklepie. Sprzedawca nie ma obowiązku świadczyć na rzecz Klienta jakiejkolwiek pomocy przy z zamówionych lub zakupionych treściach cyfrowych.
§ 4
Prawa własności intelektualnej
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że produkty elektroniczne dostępne w Sklepie stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie produktów elektronicznych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy do produktów elektronicznych i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za sposób w jaki Klient korzysta z produktu elektronicznego.
§ 5
Składanie zamówienia
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
- W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
- zaznaczyć wybrany produkt lub produkty,
- wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia,
- zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności – akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności jest dobrowolna, ale niezbędna do dokonania zakupu,
- kliknąć w przycisk „Zapłać” lub „Zarezerwuj”.
- Po kliknięciu w wybrany przycisk zamówienie zostanie przesłane do realizacji, a Kupujący zostanie poproszony o dokonanie płatności lub potwierdzenie rezerwacji terminu.
- Z chwilą zaksięgowania wpłaty całości kwoty za zamówione produkty i/lub usługi na rachunek bankowy Sprzedawcy, między Kupującym a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa sprzedaży.
- Gdy zamówienie zostanie opłacone przez Kupującego i otrzyma status „zrealizowane” Każdy Konsument i każdy Kupujący otrzyma dokument sprzedaży w postaci Faktury. Dokument sprzedaży w postaci Faktury zostanie wystawiony na dane Konsumenta/Kupującego podane w formularzu zamówienia podczas składania zamówienia. W przypadku potrzeby otrzymania Faktury na firmę Kupującego, konieczne jest podanie numeru NIP firmy Kupującego – jest to możliwe po zaznaczeniu odpowiedniego 'chcekboxu’ NIP firmy. Faktura zostanie wystawiona i wysłana w czasie do 48 godzin na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
§ 6
Dostawa produktu elektronicznego lub produktu cyfrowego
W czasie 24 godzin od zaksięgowania przez operatora bankowego płatności na rzecz Sprzedawcy, Kupujący otrzyma dostęp do zamówionego produktu cyfrowego (lub produktów cyfrowych) lub otrzyma zamówiony produkt cyfrowy (produkty cyfrowe) na podany przez Kupującego adres e-mail. W przypadku zamówienia usług lub rezerwacji spotkań online, Kupujący otrzyma informację o możliwości, sposobie i czasie ich realizacji na podany przez Kupującego adres e-mail.
§ 7
Odstąpienie Konsumenta od umowy
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną na adres piotropcmarket@gmail.com.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu aktualnie dostępnego dla Sprzedawcy sposobu płatności w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia od Konsumenta.
- Kupujący akceptując niniejszy Regulamin i składając Zamówienie na Produkt Elektroniczny (lub Produkty Elektroniczne) i/lub Produkt Cyfrowy (lub Produkty Cyfrowe), wyraża zgodę na uzyskanie dostępu do Produktów Elektronicznych i/lub Produktów Cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży i jest świadomy, iż w ten sposób traci prawo do odstąpienia od umowy.
- Zapisy punktu 5 niniejszego Paragrafu dotyczą wszelkich produktów elektronicznych i cyfrowych do których należą m.in. e-poradniki, e-booki (tj. pliki cyfrowe w formatach .doc, .pdf), wydarzenia i spotkania online, kursy online i dostęp do nich, zapisane wydarzenia i webinary do których Klient wykupuje dostęp, spotkania online realizowane zdalnie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§ 8
Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt elektroniczny wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli produkt elektroniczny ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę produktu elektronicznego, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, wysyłając wiadomość e-mail na adres piotropcmarket@gmail.com.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni roboczych od dnia doręczenia mu reklamacji.
- Postanowienia dotyczące uprawnień z tytułu rękojmi i prawa do reklamacji przysługuje wyłącznie konsumentom.
§ 9
Dane osobowe i pliki cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem: https://pcmarket.com.pl/politykaprywatnosci
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 11
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji w Sklepie.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji w Sklepie.
Ostatnia aktualizacji: 06.10.2024r.